نقشه و تاریخچه کرمجگان
 
کرمجگان
کرمجگان
جمعه 6 دی 1392برچسب:, :: 10:53 ::  نويسنده : جواد خیاط

تاریخچه کرمجگان

به نام خدا

روستای  کرمجگان در 43کیلومتری از مرکز استان قم  به سمت جنوب  در مرز 3   استان قم  مرکزی  اصفهان  قرار دارد.

دارای طبیعتی کوهستانی وارتفاعات بلند  و قنات وچمه میباشد.

طبق اثار بجا مانده از قدیم کرمجگان دارای تاریخ طولانی میباشد ،4طاقی یکی از این آثار میباشد

 
 
روزنامه اطلاعات در سایت رسمی خود مورخ 6 اسفند ماه به توصیف روستای کرمجگان پرداخته و کرمجگان را چنین معرفی کرد :
 
«

این روستا از لحاظ جغرافیایی در نقطه کور و بین مرز سه استان مرکزی، قم و اصفهان قراردارد. ولی از لحاظ تقسیمات جغرافیایی از توابع بخش کهک، شهرستان قم واقعدر استان قم و در 45 کیلومتری جنوب غربی استان قم است. در نزدیکی این روستا، روستای قبادبزن قرار دارد.

روستای کرمجگان در دامنه شمالی کوه‌ های جنوب کهک و در منطقه ‌ای سرسبز و حاصلخیز واقع شده است. این منطقه به جز آثار و سکونتگاه‌ های باستانی فراوان که در سراسر منطقه دیده می شوند، از لحاظ بررسی ‌های زمین ‌شناسی و بازمانده فسیل‌ های چند میلیون ساله نیز غنی و ارزشمند است. این فسیل ‌ها متعلق به انواع ماهی ‌ها، صدف ‌های دوکفه ‌ای، مرجان ‌ها، ستاره‌ های دریایی و Haplothecia pengilly هستند که برخی از آنها متعلق به دوران پالئوزوئیک است . کرمجگان روستایی با طبیعت بکر و دست نخورده است که در ار تفاعات رشته کوه های الوند قرار دارد چند قله 2 الی 3 هزار متری این روستا را احاطه کرده که ارتفاع زیاد از سطح دریا و احاطه شدن توسط کوه ها و آب های زیر زمینی فراوان در این منطقه باعث سرسبزی و خوش آب و هوایی این منطقه شده است.

رودخانه دره باغ رودخانه ای فصلی به طول 45 كیلومتر است که در طول مسیر از روستاهای مسیر كرمجگان، بیرهند، ابرجس، كهک، سیرو و ورجان عبور می کند و رودخانه فردو به آن می ‌ریزد. رود دره باغ از ریزابه های قم رود و حوزه آن دریاچه نمک قم است. شیب متوسط این رود 5/3 درصد و مسیر كلی آن شمالی است.این رودخانه از میان روستای کرمجگان می گذرد.كوه پلنگابی (پلنگ آبی) که 3154 متر ارتفاع دارد، در 48 كیلومتری جنوب غربی قم و در 8 كیلومتری جنوب باختری روستای كرمجگان واقع شده است. این كوه از شمال به مامو و از خاور به ارتفاعات غلیق متصل می شود. رودخانه های راونج، دره باغ و ازنا از این كوه سرچشمه می گیرند.آب و هوای این روستا معتدل کوهستانی و دارای چندین قنات آب و چندین چشمه سار است.پوشش گیاهی روستا شامل انواع گیاهان دارویی از قبیل گل گاوزبان، شیرین بیان، گل ختمی، شاتره، خاکشیر، کاسنی و گون است. جانوران و پرندگان روستا شامل شغال، گرگ، روباه، خرگوش، کبک و تیهو، بزمجه، گرزه مار، شترمار و غیره است.

»
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

وبلاگ اطلاع رسانی روستا و اخبار کرمجگان
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کرمجگان و آدرس karamjegani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 44068
تعداد مطالب : 172
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1